Главная » 2010 » Лютий » 19 » План роботи методичного об'єднання класних керівників Кобеляцького навчально-виховного комплексу №1.
План роботи методичного об'єднання класних керівників Кобеляцького навчально-виховного комплексу №1.
12:06
На лютий заплановано обговорення наступних питань:
1.Роль
класного керівника у формуванні учнівського самоврядування класу, школи.
2.Неформальні
молодіжні об'єднання. Погляд науковців, психологів, самих
"неформалів".
1. У школі має бути створена обстановка, за якої
кожен учень відчуває причетність до рішення головних завдань, що стоять перед
педагогами й учнями.
У зв'язку з цим
важливу роль покликана відігравати участь дітей в управлінні своїм колективом.
Розвиток самоврядування допомагає їм відчути всю складність соціальних
відносин, сформувати соціальну позицію, визначити свої можливості в реалізації
лідерських функцій.
Учнівське
самоврядування – форма організації життєдіяльності колективу учнів, що
забезпечує розвиток їхньої самостійності в прийнятті й реалізації рішень для
досягнення суспільно-значущої мети.
Самоврядування
розвивається тільки тоді, коли учні виявляють себе в ситуації вибору й самі
визначають шляхи розв'язання поставленої проблеми.
Самоврядування може
розвиватися практично в усіх видах діяльності учнів. Воно розвивається швидше
там, де найбільш яскраво виражена сфера їх інтересів.
Процес розвитку
учнівського самоврядування передбачає послідовну зміну станів, які забезпечують
перехід класу з керованої до самокерованої системи.
З чого починається
процес розвитку самоврядування. Організація класного колективу вимагає
постійної діяльності учнів і виконання ними різних доручень. Для того, щоб визначити,
які доручення будуть виконувати учні в класі, їм слід спочатку визначити сферу
застосування своїх сил.
Для цього учні з
допомогою класного керівника пишуть на аркуші слова, які є знаковими для
визначення майбутніх доручень, наприклад: бібліотека, їдальня, гардероб,
спортивний зал, рада школи, концерти, марафони тощо. Потім діти визначаються ,
з яким словом вони хочуть пов'язати виконання доручень у класі та яке постійне
доручення в класі вони хотіли б виконувати:
1.Чергові по класу, по школі, по поверху.
2.Медична служба
3.Бібліотечна служба класу
4.Чергові по їдальні і гардеробу
5.Репортерська служба класу
6.Господарська служба класу
7.Служба озеленення
8.Служба збереження здоров"я
9.Сценарна група
10.Аналітики класу
11.Діджейська група
12.Лідери
2. Неформали.
Молодь знаходиться в авангарді суспільного прогресу. Неможливо собі
уявити не лише політичного, але й економічного і культурного життя в ХХІ столітті поза молодіжним ракурсом. Роль молоді в тій чи
іншій історичній події важко переоцінити. Молодь завжди гостро реагує на
соціальні та політичні процеси і, як не парадоксально, є першою жертвою цих
перетворень.
Сьогодні загострилося питання відношення суспільства до
неформальних об`єднань, тому спробуємо звернутися до
думки психологів, науковців, представників влади та освіти, засобів масової
інформації, батьків, самої молоді. Ми побачимополярність поглядів, хтось відкриє для себе різницю в деяких течіях,
хтось сприйме як застереження, адже дійсно деякі течії несуть у собі агресію.
Головним джерелом утворення молодіжних об’єднань як
організованої частини загального молодіжного руху є спільність інтересів та
мети, досягнення яких можливе лише в умовах цієї організації.
Керуючись
головним критерієм нашого – характером діяльності, можна виділити таку
типологію:
1. Фахові
молодіжні структури.
2. Наукові,
літературно-мистецькі та культурологічні організації.
3. Вишкільні
та спортивно-патріотичні організації молоді.
4. Благодійні
фонди для молоді та молодіжні благодійні фонди.